Tüm dünyayı etkisi altına alan Yeni Koronavirüs (COVID-19) salgını ile mücadele kapsamında alınan karar doğrultusunda 16 Mart 2020 tarihinden itibaren Üniversitemizdeki lisans ve lisansüstü tüm eğitim-öğretim faaliyetlerine, YILDIZ-SEM eğitimlerine, akademik değişim programlarına, her türlü toplantı, kongre, seminer, spor, sanat vb. etkinliklere 3 hafta süreyle (16 Mart-6 Nisan) ara verilmiştir.
Tüm sürecin koordinasyonu YÖK tarafından yürütülmekte olup, Üniversitemizin YÖK başta olmak üzere ilgili üst kurumlar tarafından alınan tedbirler ve bu tedbirlere yönelik olarak olarak uygulayacağı faaliyetler Üniversitemiz bünyesinde kurulan komisyonca etkin ve dinamik bir şekilde gerçekleştirilmektedir. Süreç ile ilgili öğrencilerimizin ve mensuplarımızın bilgilendirilmesi resmi dijital kanallarımız aracılığıyla (E-posta, Web ve Sosyal Medya duyuruları) yapılmaya devam edilmektedir.
Bu bağlamda, YÖK tarafından yapılan bilgilendirmeler, Üniversitemizde uygulanmakta olan tedbirler ve gerçekleştirilen faaliyetler ile ilgili detaylı bilgi aşağıda verilmektedir.Güncelleme-18.03.2020
- YÖK tarafından Koronovirüs (COVID-19) Hakkında Yükseköğretim Kurumlarında Alınacak Tedbirlere İlişkin Öneriler Yükseköğretim Kurulu'nun web sitesinde duyurulmuştur.
- Yıldız ve Davutpaşa kampüslerinde bulunan tüm derslikler kullanıma kapatılmıştır.
- Belge Talebi; Öğrenci Belgesi, Mezunlar için Öğrenim Belgesi (Transkript), Mezuniyet Belgesi
Adı geçen belgelere erişim elektronik olarak sağlanabildiğinden, COVID-19 tedbirleri kapsamında bu belgeler bir süreliğine Üniversitemiz birimlerince elden verilemeyecektir. Yukarıda adı geçmeyen ve ihtiyacınız durumunda temini gereken bilgi ve belgeler için ilgili birim/birimlere ait web sayfalarında yer alan kurumsal e-posta üzerinden iletişime geçmeniz uygun olacaktır.
- Lisansüstü öğrencilerimizin eğitim ve öğretim süreçleri (Doktora Yeterlik Sözlü Sınavı, Doktora Tez Öneri Sınavı, Lisansüstü Tez Savunma Sınavları, Savunma Sınavı sonrası ciltli tez teslimleri vs.) 06.04.2020 tarihine kadar ertelenmiştir.
- YILDIZ-SEM bünyesinde verilecek olan eğitimler 3 hafta süre ile ertelenmiştir.
https://sem.yildiz.edu.tr/duyurular/kurslarimiz-ile-ilgili-duyuru.html
- Kütüphanelerimizden ödünç alınan kitapların iade tarihleri ile ilgili esneklik kararı alınmıştır.
http://www.ktp.yildiz.edu.tr/duyurular/%C3%96d%C3%BCn%C3%A7-Al%C4%B1nan-Kitaplar-Hakk%C4%B1nda/525
- Merkez ve Yıldız Şube Kütüphanesi 16 Mart 2020 tarihinden itibaren tüm çalışma birimleriyle birlikte tedbir amaçlı olarak okuyucu hizmetlerine geçici olarak kapalı olacaktır.
http://www.ktp.yildiz.edu.tr/duyurular/Koronavir%C3%BCs-Tedbiri-Hakk%C4%B1nda/526
- 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunun 46. maddesi uyarınca üniversitemizde kısmi zamanlı olarak çalışan öğrencilerimizin iş sözleşmeleri geçici süreyle askıya alınarak birimlerindeki çalışmaları durdurulmuştur.
- Üniversitemiz Davutpaşa Kampüsü PTT Şubesi 18.03.2020 tarihinden itibaren 30 Mart 2020 tarihine kadar kapalı olacaktır.
- Mart-Nisan döneminde yapılması planlanan ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi İç Denetimleri ikinci bir duyuruya kadar ertelenmiştir.
- Servis Araçlarının Hareket Saatleri: Koronavirüs salgın hastalığı sebebi ile 17.03.2020 tarihinden itibaren personel servis araçları Anadolu Yakası, 16.30'da; Avrupa Yakası ise, 16.40 saatlerinde kalkış için hareket edecektir.
YURTİÇİ VE YURTDIŞI SEYAHATLER İLE İLGİLİ TEDBİRLER
Kişisel veya kongre, sempozyum amaçlı uluslararası seyahatler kesinlikle önerilmemektedir. Özellikle bu konuda gerekli hassasiyetin gösterilmesi zorunludur.
- Yurtdışı Çıkışlarının Durdurulması: COVID-19 vakaları neticesinde ülkemizde artırılan sağlık tedbirleri kapsamında ikinci bir bildirime kadar akademik ve idari personelimizin yurt dışına çıkışlarının durdurulmasına karar verilmiştir.
Regarding International Travel Ban: Due to heavily increasing numbers of COVID-19 cases occurring in many countries all over the worlds, tougher medical measures against the virus have been implemented. In line with those measures, our academic and administrative staff are instructed against any international travel until further notice.
- Son 14 gün içerisinde yurt dışından dönen öğrencilerimizin ve mensuplarımızın “Sağlık Bakanlığı’nın 14 gün evden çıkılmamalı” uyarısı doğrultusunda kampüslere gelmemeleri gerekmektedir. Bu durumda olan öğrencilerimizin/mensuplarımızın aile hekimlerine veya sağlık kuruluşlarına başvurmaları, pasaport bilgileri teyidi sonrasında yurda giriş yaptıkları tarih dikkate alınarak 14 güne tamamlamak üzere sağlık raporu almaları, 14 günlük “evde izleme (karantina)” sürecinde devamsızlık ve sınav hakları için yurtdışından dönüş belgelerini dekanlıklara, personelin ise bağlı oldukları birime vermeleri gerekmektedir.
- Erasmus öğrencilerinin yurtdışından Türkiye’ye gelişleri Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı’nın ilgili son duyurusu kapsamındadır. Açıklamalara aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz.
http://www.ytuinternational.yildiz.edu.tr/events/38/COVID-19-Bilgilendirme
SINAVLAR, TOPLANTILAR, SANAT VE SPOR ETKİNLİKLERİ İLE İLGİLİ TEDBİRLER
Öğrencilerimizin ve çalışanlarımızın ortak kullanım alanlarında Sağlık Bakanlığı’nın ilan ettiği kurallara uyması azami önem taşımaktadır. Bu nedenle, kampüs içinde kapalı/açık alanlarda gerçekleştirilecek tüm sosyal, sanatsal ve sportif etkinlikler iptal edilmiştir. Bu etkinliklere Üniversite tarafından desteklenenler, dış paydaş tarafından desteklenenler ve öğrenci etkinlikleri ile kapalı spor tesislerindeki tüm etkinlikler dahildir.
- Etkinliklerin İptali: COVID-19 yayılımını önlemek amaçlı alınan sağlık tedbirlerine yönelik olarak ikinci bir bildirime kadar şu an devam eden/yapılması planlanan tüm kapalı alan etkinlikleri iptal edilmiştir.
- Cancellation of Events: Due to heavily increasing numbers of COVID-19 cases occurring in many countries, our country is also taking tougher medical measures against the novel coronavirus. In line with those measures, all of the ongoing and upcoming indoor activities have been cancelled until further notice.
- Kapalı Spor Salonlarımız ile Kulüplerimizin Faaliyetlerinin Durdurulması: COVID-19 ile mücadele kapsamında alınan kararlar doğrultusunda ikinci bir duyuruya kadar yüzme havuzu, fitness ve kapalı spor salonunun faaliyetleri ile kulüplerimizin devam eden/yapılması planlanan bütün organizasyon toplantıları, kulüp içi yönetim toplantıları ve etkinlikleri durdurulmuştur.
- Stratejik Plan Çalıştayı İptali: COVID-19 ile mücadele kapsamında alınan kararlar doğrultusunda 19.03.2020 tarihinde yapılması planlanan 2021-2025 Stratejik Plan Çalıştayı iptal edilmiştir.
- YTÜYÖS-2020 SINAV TARİHLERİ
Tüm dünyada yaşanan uluslararası seyahat ve vize kısıtlamaları nedeniyle YTÜYÖS-2020 sınavları ertelenerek yeni takvim aşağıdaki gibi güncellendi.
YTÜYÖS 2020 TÜRKİYE OTURUMU TAKVİMİ
Başvuru Tarihleri: 24 Şubat 2020 Pazartesi - 10 Mayıs 2020 Pazar
Sınav Tarihi: 6 Haziran 2020 Cumartesi
YTÜYÖS 2020 YURTDIŞI OTURUMU TAKVİMİ
Başvuru Tarihleri: 17 Şubat 2020 Pazartesi - 10 Mayıs 2020 Pazar
Sınav Tarihi: 14 Haziran 2020 Pazar
Detaylı bilgi için http://www.admissions.yildiz.edu.tr/sayfa/61 adresini ziyaret ediniz.
HİJYEN VE DEZENFEKSİYONA YÖNELİK TEDBİRLER
- Sağlık Bakanlığı'nın önerdiği kişisel hijyen ve el yıkama kurallarının ofis ve ev ortamında uygulanması halk sağlığı açısından oldukça önemlidir.
- Kişisel hijyenin sağlanması ve enfeksiyon riskinin azaltılması amacıyla Sağlık Bakanlığı’nın bilgilendirme afişleri yurtlarımıza, yemekhanelerimize, fakültelerimize asılmış ve diğer tüm birimlerimize dağıtılmıştır.
- Ofis Hijyen Kuralları: Kapalı ofis ortamlarında temiz hava sirkülasyonu ve hijyenin sağlanması amacıyla her saat başına en az 5 dakika olacak şekilde ofislerin havalandırılması önerilmektedir.
- Ring Servis Araçlarının Hijyenik Bakımları: Üniversitemiz Ring hizmeti sağlayan araçlarımız 08.03.2020 tarihinde özellikle coronavirüs ve mevsimsel virüsleri yok etmek amacı ile; konuya hassasiyetle yaklaşılarak, dünya standartlarının üstünde olan 80 PPM nano gümüş yoğunluğunda, kimyasal içermeyen, insan sağlığına hiçbir şekilde zararı olmayan özel formüllü ve alkol, amonyak, antibiyotik vb. başkaca kanserojen madde ve parfüm içermeyen, havalandırma sistemlerinde ki lejyoner mikrobun yayılmasını engelleyici anti-viral etkili dezenfekte işlemi ULV cihazı ile (Ultra Low Volume - Son derece ince püskürtme tekniği ile oluşturulan aerosol sis üretir) gerçekleştirilmiştir.
- Üniversitemizde gerçekleştirilen strelizasyon faaliyetleri: Dünya genelinde ve ülkemizde görülen COVID-19 vakaları neticesinde ülkemiz genelinde sağlık tedbirleri artırılmıştır. Bu tedbirlere yönelik olarak üniversitemiz kampüslerinde hafta sonundan itibaren tüm mekanlarda sterilizasyon faaliyetleri yoğun bir şekilde sürdürülmektedir. Bu kapsamda tüm idari birimler, sınıflar, laboratuarlar ve ofisler öncelikli olmak üzere tüm mekanlar sterilizasyon işleminden geçirilmektedir. Bu çalışmaların sağlıklı bir şekilde yürütülebilmesi için tüm akademik ve idari mensuplarımızdan kişisel odalarını mesai saatleri içerisinde açık tutmaları, mesai saatleri dışında ise ulaşılabilir olmasını sağlamaları beklenmektedir.
- Dış ortamla teması en aza indirmek amacıyla kampüslere paket servis istenmemesi tavsiye edilmektedir.
- YTÜ resmi web sayfalarında ve sosyal medya hesaplarından Yeni Koronavirüsten koruma yöntemleri ve risk azaltma bilgileri paylaşılmıştır.